Er din konto blevet låst, har du glemt din adgangskode, eller ønsker du at lave en ny adgangskode?
Dette er til dig, som arbejder hjemme fra en PC udleveret af Kalundborg Kommune.
Med Kalundborg Kommunes VPN forbindelse har du direkte adgang til softwareopdateringer fra softwarecenter og adgang til de lokale programmer du er tildelt.
Før du kan benytte VPN forbindelsen kræves to ting:
SoloID skal anvendes som to faktor godkendelse – et sikkerhedskrav vi skal leve op til fremover og du skal derfor have en smartphone eller en tablet til rådighed, for at kunne benytte løsningen.
Se mere om hvordan du anvender SoloId på fanen "SoloID eller NemID" her på siden. Første gang du skal benytte SoloID skal du knytte den sammen med din NemID, se her hvordan du gør.
Når du arbejder hjemmefra, skal du være tilsluttet dit eget netværk og dernæst finde den adgang som hedder "Kalundborg Kommune VPN" via Windows flaget nederst i venstre hjørne og klikke på denne. Nu åbnes billedet VPN Kalundborg Kommune:
Åbn SoloId på din smartphone/tablet og træk for at godkende.
Du er nu klar til at arbejde.
Det skal understreges, at denne mulighed kun kan benyttes på bærbare PC'er, udleveret af Kalundborg Kommune - Privat udstyr kan ikke længere benyttes.
Hvis du har spørgsmål til dette - eller har programmer du ikke kan anvende, kan du oprette en sag i Serviceportalen eller kontakte Digitalisering og IT på 59 53 48 00.
Her er en vejledning til hvordan du tilknytter VPN til SoloID igen.
Regler for eksterne konsulenters opkobling til Kalundborg Kommunes IT-Miljø
I forbindelse med support o.lign. er det muligt for eksterne konsulenter at opnå adgang til Kalundborg Kommunes IT-Miljø, med henblik på udelukkende at give IT-support og være behjælpelig med udvikling af nye IT-løsninger.
Det er vigtigt og systemejers ansvar at adgangen til data begrænses til et minimum. Det vil sige der kun må gives adgang til de data der skal behandles.
For at opnå adgang både internt fra Kalundborg Kommunes lokationer men også via vores webinterface er der visse betingelser der skal være opfyldt.
Adgangen gives kun til enkeltpersoner. Det er IKKE tilladt at der oprettes brugerkonti der deles af flere personer. Hvis en leverandør har flere konsulenter der skal have adgang, skal hver enkelt have sin egen brugerkonto.
Leverandøren har desuden pligt til at afmelde en konsulent, såfremt vedkommende ikke længere skal supportere Kalundborg Kommune.
Adgangen skal godkendes af Kalundborg Kommunes Digitaliserings- og IT chef.
Alle godkendte brugerkonti skal gennemgås mindst én gang om året, og tages op til vurdering. Konti der ikke længere benyttes skal slettes fra KK-domænet. Ved sletning bedes dette meddelt den enkelte leverandør.
Når leverandøren skal benytte sin konto, bedes vedkommende ringe til sin kontakt i kommunen. Brugerkonti åbnes for et kortere tidsrum ad gangen, afhængig af opgaven der skal udføres.
Der oprettes kun brugerkonto specifikt til de områder/servere der er relevant for den enkelte leverandør/konsulent.
Når brugerkontoen er godkendt og oprettet, fremsendes der e-mail til konsulenten om hvordan der kobles op til Kalundborg Kommune.
Formularen skal udfyldes og signeres af konsulentens leder/chef.
Hvis du ønsker at modtage driftsstatus på sms kan du tilmelde herunder
Kalundborg Kommune behandler personoplysninger om dig, i forbindelse med udstedelse af dit brugerlogin og kodeord til kommunens netværk. Kalundborg Kommune behandler dine personoplysninger for at administrere vores netværk på en sikker og forsvarlig måde.
Personoplysningerne indsamles hos dig ved udstedelse af brugerlogin i Kalundborg Kommune.
Retsgrundlaget for at behandle dine oplysninger er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b.
Kalundborg Kommunes lovformelige CVR-nummer er følgende: 29189595
I forbindelse med ovenstående opgaver vil Kalundborg Kommune behandle følgende personoplysninger om dig:
Kalundborg Kommune udveksler ikke unødigt oplysninger. De oplysninger, som du har afgivet til Kalundborg Kommune, udveksles kun i det omfang og til dem, det er nødvendigt for at udføre brugeroprettelsen og –administrationen.
Kalundborg Kommune udveksler dit CPR-nummer og dine oplysninger om NemID/MitID med NemLog-in3, for at verificere din identitet ved brugeroprettelse, og for at beskytte din konto i den daglige brug.
Kalundborg Kommune gemmer ovenstående informationer, så længe de er nødvendige for at overholde kontraktlige forpligtelser mellem bruger og Kalundborg Kommune. Efter behandlingen ophører med at være nødvendig, opbevarer Kalundborg Kommune oplysningerne i 5 år plus indeværende forretnings år.
Du har en række rettigheder i forhold til den behandling af dine personoplysninger, som Kalundborg Kommune varetager.
Disse omfatter:
Ønsker du at indgive en konkret anmodning i henhold til dine rettigheder, skal du kontakte kommunen via Kalundborg Kommunes hjemmeside Databeskyttelse (kalundborg.dk) (under ret til indsigt).
Du har ret til at klage over behandlingen af dine personoplysninger til datatilsynet. Dette kan gøres på datatilsynets hjemmeside:
Ved udlevering af elektroniske loginmidler (brugernavn, adgangskode, SoloID app ea) påtager du som modtagende bruger ansvar
for login med dette loginmiddel, og godkender at du forstår nedenstående forudsætninger for udleveringen med gældende betingelser.
Betingelser til ejeren af elektroniske loginmidler omfatter:
Spørgsmål til disse betingelser kan rettes til Digitalisering og IT, Kalundborg Kommune på telefon 59 53 48 00.